نکات مهم برای دوست خوب بودن

بخشنده باشید
اگر چه نباید همیشه سخاوتمند باشید، اما سخاوتمند بودن یکی از جنبه های ضروری یک دوست خوب است. هر زمان که می توانید خواسته های دوست خود را برآورده کنید، مشروط بر اینکه این کار به شیوه ای منصفانه و متعادل انجام شود.
فقط از روی خوبی دلت برای دوستت کار خوب انجام بده، نه به این خاطر که در عوض آن چیزی می خواهی. کارهای محبت آمیز او را جبران کنید. اگر به خودخواه بودن، مطالبه گر بودن و بودن در کنار دوستان خود فقط در مواقعی که به کمک آنها نیاز دارید شهرت پیدا کنید، مردم کمتر تمایل دارند که دوست شما باشند. "احتیاط" تفاوت بزرگی بین سخاوتمندی در زمان مناسب و اجازه دادن به دیگران از شما وجود دارد. اگر احساس می کنید همیشه به دوستان خود کمک می کنید و در ازای آن چیزی دریافت نمی کنید، ممکن است مشکل داشته باشید.
به دوستان خود در مواقع بحران کمک کنید
سعی کنید فردی باشید که دوستانتان در شرایط بحرانی به او روی می آورند. بگذارید دوستانتان بدانند که می توانند به شما تکیه کنند. برای رفع مشکلات دوستتان تحت فشار نباشید. گاهی اوقات فقط گوش دادن و بودن در آنجا بهترین راه برای یک دوست خوب است.
اگر دوست شما دچار بحران می شود، سعی کنید به هر نحوی که می توانید کمک کنید. به عنوان مثال، اگر دوست شما مریض است و از مدرسه غایب است، برای او یادداشت های کلاسی بردارید.
بخشی از حمایت از دوست خود، حمایت عاطفی است. گاهی اوقات سخت است که بدانیم چه بگوییم. پیشنهاد می‌کنم از گفتن جمله‌ای مانند: «همه چیز درست خواهد شد» اجتناب کنید، مگر اینکه این را مطمئن باشید. دادن اطمینان کاذب، می تواند وضعیت را بدتر کند. در عوض، به دوستتان اجازه دهید بداند که در کنار او هستید. اگر نمی توانید کلمات مناسب را پیدا کنید، مجبور نیستید چیزی بگویید. گاهی اوقات فقط گوش دادن کافی است.
پذیرش و درک شوخی
شوخی در میان دوستان می تواند دوستی را سرگرم کننده کند. اگر به شوخی یا مسخره شدن حساس هستید، روی یادگیری پذیرش شوخی‌ها کار کنید. با این حال، به خاطر داشته باشید که مرز باریکی بین مسخره کردن و قلدری وجود دارد. گاهی اوقات تشخیص این دو دشوار است. اگر احساسات شما جریحه دار شده است، یا احساس می کنید که مسخره کردن از کنترل شما خارج شده است، از گفتن این موضوع به دوست خود نترسید. یک دوست خوب به احساسات شما احترام می گذارد.
خودت باش!
بهترین نسخه خودت باش کسی که هستید را تغییر ندهید تا بتوانید دوست جدیدی پیدا کنید. خود نبودن کل دوستی را زیر سوال می برد. به هر حال، اگر شما خود واقعی را فاش نکنید، دوستی نمی تواند ارزشمند باشد. هرگز فراموش نکنید شما آنگونه که هستید فوق العاده اید. برای دوست یابی خود و ارزش های خود را تغییر ندهید. واقعی باشید و خودتان باشید، زیرا عالی و اوتیستیک هستید.

1402
آبان
3
چهارشنبه 3 آبان 1402
2023
October
25

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.