آموزش کودک مبتلا به اتیسم فاقد کلام

بسیاری از محققان بر این باورند که 40 درصد از کودکان مبتلا به اوتیسم ممکن است غیرکلامی باشند. پیشنهادهایی برای کمک به کودک مبتلا به اوتیسم فاقد گفتار
تشخیص مناسب را دریافت کنید
بسیاری از مردم اصطلاح "غیر کلامی" را اشتباه درک می کنند ، به این معنی که کودک مبتلا به اوتیسم در طول زندگی خود توانایی گفتار نخواهد داشت. همیشه اینطور نیست. فقدان گفتار به این معنا نیست که فرد نمی تواند ارتباط برقرار کند. برخی از کودکان مبتلا به اوتیسم که به‌عنوان غیرکلامی شناخته شده‌اند، توانایی گفتاری دارند یا راه‌های دیگری را برای برقراری ارتباط ایجاد کرده‌اند.
صحبت نکردن صرفا به خاطر اختلال طیف اتیسم نیست .این می تواند به دلیل مسائل دیگری مانند کم شنوایی، مشکل پزشکی گلو، لالی انتخابی، ضربه عاطفی، یا تاخیر فکری باشد. به همین دلیل، مهم است که یک تشخیص مناسب برای کودک خود از یک متخصص اطفال دریافت کنید.

همه رفتارها ارتباط است
به عنوان یک مدافع برای فرزندتان، ضروری است که درک کنید که همه رفتارها به طور کلی تلاشی برای برقراری ارتباط است. زدن به میز، اشاره کردن، گریه کردن، جیغ زدن و غیره کودک شما ممکن است نوعی ارتباط باشد. کودک ممکن است برای دسترسی به آیتم مورد نظر، ابراز احساس یا جلب توجه والدین این کار ها را انجام دهد .

شروع همکاری با مربیان متخصص در اسرع وقت بسیار مهم است. هر چه زودتر مداخله زودهنگام شروع شود، سطح موفقیت قابل دستیابی بالاتر خواهد بود. این ممکن است به معنای شروع یک برنامه اموزشی مدون کودکی، دریافت خدمات تحلیل رفتار کاربردی (ABA) یا درخواست خدمات از یک معلم اوتیسم در سیستم مدرسه محلی باشد. این مربیان متخصص می توانند به شما در تصمیم گیری در مورد نیازهای ارتباطی فرزندتان کمک کنند، خواه او فاقد گفتار باشد یا در حال کسب مهارت های کلامی بهبود یافته . آنها همچنین می توانند برنامه هایی را برای کمک به کودک شما در ایجاد تماس چشمی هنگام تلاش برای برقراری ارتباط، ایجاد حالات صورت مناسب و تشخیص حالات چهره دیگران ایجاد کنند.

درمانگران گفتار و زبان
هر والدینی دوست دارد فرزندش بتواند به طور موثر از گفتار استفاده کند. ممکن است مشورت با یک گفتار درمانگر مجاز مفید باشد. آنها با پشتکار به کودک شما کمک خواهند کرد تا پتانسیل گفتاری خود را به حداکثر برساند. اگر کودک شما آماده صحبت نیست، یک گفتاردرمانگر می تواند با تعیین یک روش ارتباطی جایگزین به او کمک کند.

1402
تیر
21
چهارشنبه 21 تير 1402
2023
July
12

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.