چه چیزی می تواند دانش آموز مبتلا به اوتیسم را تحت تاثیر قرار دهد
غیر قابل پیش بینی بودن
غیر قابل پیش بینی بودن رویداد ها می تواند برای یک فرد اتیسم دلهره اور باشد . مثلا وقتی که در سالن ورزشی مدرسه سر وصدای زیادی هست فرد اتیسم ممکن است دچار دلهره شدیدی شود .
انتقال ها
دانستن آنچه در آینده اتفاق می افتد و داشتن زمان برای آماده شدن برای این انتقال می تواند برای برخی از دانش آموزان مهم باشد در نظر گرفتن انتقالها و نحوه رسیدگی به آنها میتواند به کاهش رفتارهای دشوار کمک کند .
تغییرات محیطی
این تغییرات می تواند هر چیزی از تغییر صندلی گرفته تا افزودن یک گیاه جدید به کلاس باشد و می تواند برای برخی ازفراد اتیسم دلهره آور باشد .
اضافه بار حسی
اگر دانشآموزی رفتارهای غیرمعمول از خود نشان دهد، ممکن اس دچار اضافه بار حسی شده باشد .
آگاه نبودن از آنچه که از آنها انتظار می رود
اگر دانش آموز هنوز در حال یاد گیری مهارت های اجتماعی است، ممکن است آنچه را که از آنها خواسته می شود انجام ندهد، زیرا نمی دانند که دقیقا چه کار باید انجام دهند .
تصمیم گیری
اگر انتخاب های زیادی برای تصمیم گیری به فرد داده شود، دانش آموز ممکن است گیج و عصبانی شود زیرا نمی داند چه کاری انجام دهد .
راه های کمک و حمایت از این دانش آموزان
سعی کنید برنامه مدون و ساختار یافته ایجاد کنید ،. و شلوغی بصری را کاهش دهید ، زیرا ممکن است باعث سردرگمی شود.
اطلاعات و لوازم را به راحتی در دسترس قرار دهید اقلام، تکالیف، دروس، و غیره را برای روز مورد استفاده قرار دهید فراموش نکنید که به صورت شفاهی توضیح دهید و به دانش آموزان نشان دهید که در صورت نبودن لوازم مورد نیاز ، از کجا می توانند انها را پیدا کنند.
قابل پیش بینی بودن
داشتن یک برنامه و پیروی از آن به قابل پیش بینی کردن محیط پیرامون کمک می کند .
عوامل حواسپرتی
عوامل بالقوه حواس پرتی را در نظر بگیرید سعی کنید به یاد داشته باشید که پنجرههای باز، نورهای فلورسنت، بوهای تند و صداهای بلند میتواند به شدت حواسشان را پرت کند
حمایت های بصری زیادی ارائه دهید
حمایت های بصری برای دانش آموزانی که تحریک حسی را دوست دارند می تواند مفید باشد
1403
اردیبهشت
1
شنبه 1 ارديبهشت 1403
2024
April
20
افزودن دیدگاه جدید