نابغه ای متفاوت

جسیکا جین آپلگیت متولد آگوست 1996 شناگر پارا المپیک بریتانیا است. او مبتلا به اختلال طیف اوتیسم است و شنا کردن را در سنین کودکی با مادرش شروع کرد. در اواخر سال 2011 به عنوان یک شناگر رقابتی بین المللی سریع ترین زمان پارالمپیک جهان در 50متر و سریع ترین در 200 متر آزاد شناخته شد. در سال 2012 برای اولین بار وارد مسابقات خارج از کشور در برلین شد و در50 متر و 100 متر آزاد برنز گرفت.

او پس از موفقیت در برلین، در سال 2012 مسابقات قهرمانی شنا بریتانیا در 200 متر آزاد طلا گرفت و رکورد المپیک شد. در مسابقات المپیک معلولان سه مدال گرفت. او در50 متر و 100متر آزاد نقره گرفت. او در آخرین روز از مسابقات با زمان 2:15.23 طلا گرفت. در سال 2013 دوباره به نمایندگی از بریتانیا به مونترال سفر کرد و در مسابقات قهرمانی جهان IPC رقابت کرد و موفق به کسب سه مدال از جمله طلا در 200متر آزاد و نقره در  200 متر مختلط و برونز در100متر آزاد شد.

علایق من
من یک شناگر حرفه ای بین المللی و عاشق شنا کردن هستم و خیلی سخت کار می کنم. خیلی خوش شانس ام که می توانم حرفه ای را انجام دهم که دوست دارم. من حیوانات را دوست دارم چون آن ها در مورد شما قضاوت نمی کنند، به شما گوش می دهند، وفادار هستند و بهترین دوستان شما می شوند. من 2 تا سگ دارم و یک مارمولک خانگی که وقتی موفق به کسب مدال طلا در لندن شدم توسط فروشگاه حیوانات خانگی به من داده شد.
 
او خیلی دوست دارد به او توجه کنم. وقتی من کوچک تر بودم یک همستر، خوکچه هندی، 2 تا گربه و یک سنجاب داشتم اما متاسفانه در حال حاضر هیچ کدام از آن ها را ندارم. حیوان مورد علاقه ی من ببر است اما اجازه نمی دهند که یکی از آن ها را داشته باشم. غذا دادن به پرنده های وحشی در باغ و تماشای آن ها را دوست دارم. من عاشق فصل بهار هستم. 
 
مو
من عاشق رنگ مو هستم. این یکی از چیزهایی است که دوست دارم در موردش شناخت پیدا کنم و در موردش می پرسم. وقتی 14 سالم بود موهایم را بلوند هایلایت کردم اما بعد از آن قرمز را کشف کردم! معلمان مدرسه ام از دستم دلخور شدند و موهایم روشن و روشن تر شد! 
 
هنر ناخن
وقتی که جوان تر بودم طراحی ناخن را شروع کردم. فهمیدم که باعث می شد حواسم از موقعیت استرس زا پرت شود ولی آن چه که به عنوان یک سرگرمی شروع شده بود به وسواس تبدیل شد. رنگ های زیادی را جمع آوری می کردم. دختران در تیم های شنا در اردوگاه های آموزشی و مسابقات لاک ناخن های مرا بسیار دوست داشتند و ناخن های آن ها را نیز طراحی می کردم.
 
شنا
شنا را با مادرم شروع کردم موقعی که فقط چند ماه داشتم. روش خاصی نداشتم اما مهم این بود که اگر در استخر یا رودخانه پر آبی باشم می توانستم زنده بمانم. من عاشق شنا هستم. در 10 سالگی یادگیری شنا را شروع کردم. بعد از آن توصیه شد به باشگاه شنا بپیوند و من از آن بسیار لذت بردم. من شروع به رقابت با دیگران کردم. من در طبقه بندی 14S که برای شناگران مبتلا به ناتوانی ذهنی است به رقابت پرداختم. من هم چنین از رقابت با افراد سالم لذت می برم.
متاسفانه وقتی 14 سالم بود استخر شنا درلاوستافت برای نوسازی بسته شد و قرار بود تا برای مدت طولانی بسته باشد.
 
بعد از آن من به شهر نورویچ به باشگاه شنا رفتم هر روز با ماشین 3 ساعت در راه بودم ولی ارزشش را داشت. 12 ماه بعد، وقتی 15 سالم بود برای بازی های (پارا المپیک لندن سال 2012 انتخاب شدم، این اولین انتخاب بین المللی من بود. در مسابقات المپیک معلولان 200 متر آزاد 14 S، در پارا المپیک و بریتانیا رکورد جدید به دست آوردم. در 18 ماه گذشته 75 رکورد شنای انگلیس تعیین شد. فقط من به نمایندگی از بریتانیا در مسابقات قهرمانی شنای جهان IPC در کانادا در اگوست 2013 انتخاب شدم. ساختمانی در بارتون هامبر به افتخار من به نام «خانه آپلگیت» برای حمایت و ارائه خدمات برای افراد دارای ناتوانی یادگیری ساخته شد. 

 

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.