به آرامی توان روحی ات را از دست می دهی اگر ...

در طی تجربه کاری با کودکان اوتیستیک  به این نتیجه رسیده ام که این  کودکان نیازمند  مربیانی هستند با روحیه بسیار قوی که از سلامت روان بالایی برخوردار باشند. تلاش همه جانبه ی مربیان در  آموزش این کودکان  نیازمند آن است که مربی به سلامت روان خود توجه کامل داشته باشد و همواره این نکته را مدنظر قرار دهد که عدم توجه به سلامت روان خود موجب می شود که خیلی سریع در دام فرسودگی قرار گیرد و توان روحی لازم برای آموزش و توانبخشی این نوگلان آسمانی را نداشته باشد، در حین کار با این کودکان باید همواره جهت تقویت روحیه و سلامت روان خود اصولی را رعایت نماید تا از بروز فرسودگی در خود جلوگیری نماید.
 
آری ای مربی گرامی به آرامی  توان روحی ات  را برای آموزش و توانبخشی این بچه های آسمانی از دست می دهی.
 
اگر سفر را فراموش کنی: سفر سرآغاز تجربه کردن چیزهای جدید است و موجب تجدید روحیه در فرد می شود، انسان را به دنیای ناشناخته ها حرکت می دهد و موجب می شود که فرد به این آگاهی برسد که زندگی در حال گذر است، راستی یک سوال اگر به مرور زندگی خود بپردازید چه خاطراتی در ذهنتان نقش می بندد. اغلب اوقات بیشتر خاطراتی که در ذهنتان نقش می بندد مربوط به سفرهایی است که در آن اوقات خوشی را سپری کرده اید و خاطرات این سفر ها برای همیشه در ذهنتان ماندهاست. به این دلیل که در این سفر ها شما چیزهای تکراری را در ذهن خود دائم مرور نمی کنید و در طول سفر ورود افکار منفی را به داخل ذهن خود ممنوع کرده اید. زیرا با چیزهای جدیدی رو به رو شده اید که برای شما تکراری نبوده است و سراسر سفر را به دور از استرس ناشی از آینده نیامده سپری کرده اید. سفر یعنی تولد دوباره. پس مربی گرامی این را بدان که سفر نیازمند آن نیست که حوصله، توان و امکانات مالی داشته باشی، سفر نیازمند وجود خود توست. نیازمند آگاهی تو است که بدانی سلامت روان و توان روحی تو یکی از راه های جلوگیری از فرسایش شغلی و کار آمدی تو است که در آموزش به بچه های آسمان به سفر بستگی دارد. 
 
اگرکتاب نخوانی: کتاب برای تو این ارمغان را می آورد که ذهن خود را با چیزهایی که حتی آن ها را برای یک دفعه هم تجربه نکرده ای آشنا سازی، کتاب آسان ترین راه برای تجربه تجربیات دیگران است، کتاب است که به تو انرژی می دهد، کتاب است که ذهن تو را سرشار از افکار مثبت می کند، کتاب است که دیدگاه تو را به جهان هستی زیباتر می سازد. پس مربی گرامی کتاب بخوان، کتابی که سرشار از انرژی مثبت باشد. کتابی که به تو انرژی می دهد. کتابی که به تو شادی اعطا کند. کتابی که تو را از تشویش رهایی بخشد. کتابی که برای تو  پیام عاشقانه به ارمغان آورد کتابی با معنی واقعی زندگی. کتابی با پیام های عشق و زندگی. 
 
اگر قدردان خود نباشی: آیا تا به حال شده است که خود را برای موفقیت های زندگیتان تحسین کنی؟ آیا تا به حال شده  است که به خود ببالی؟ آیا تا به حال شده است که قدردان تلاش های خودت درآموزش بچه های آسمان باشی؟ آیا تا به حال خودت را به یک مهمانی زیبا دعوت کرده ای؟ آیا برای خود جایزه ای گرفته ای؟ آیا برای خود هدیه ای خریده ای؟ بله درست است تو در صورتی می توانی مربی خوبی برای بچه های آسمان باشی که اول از همه به خودت بها دهی و خودت را فراموش مکنی.
 
اگر خود را مقصر تلقی کنی 
کودکان اوتیستیک کودکانی اند با عملکرد های مختلف که گاهی آموزش به برخی از آنان موجب پیشرفت سریع کودک می شود و گاهی نیز علی رغم تلاش های بسیار زیاد مربی در جهت پیشرفت سریع کودک این امر میسر نمی شود و برخی از مربیان عدم پیشرفت یک کودک را به خود نسبت می دهند و بابت این عدم پیشرفت فکرهای منفی را در ذهن خود پرورش می دهند گویا همه تقصیرات بر گردن آنان است، غافل از این نکته که او تمام تلاش خود را کرده و سطح یادگیری کودک بوده که موجب شکست در امر آموزش شده است. 
 
اگرتکرار را سرلوحه زندگی خود قرار دهی 
آیا تا به حال فکر کرده ای زندگی تو تا چه حد تنوع دارد، آیا تا به حال فکر کرده ای امروز و دیروز تو تا چه اندازه با یکدیگر تفاوت داشته است، آیا رنگ زندگی شما رنگ تکرار است یا رنگ تنوع، آیا هر روز را تکرار می کنی یا هر روز را به پایان می رسانی و روز جدیدی را با رنگی متفاوت تر از رنگ دیروز شروع می کنی؟ به راستی تا چه اندازه برای تنوع در زندگی خود تلاش کرده اید؟ شما مانند نقاشی هستید که هر چه زندگی خود را زیباتر نقاشی کنید. زیبایی های این نقاشی به شما انرژی و روحیه جدید تری می دهد و این وظیفه بر عهده شما است تا نقاش خوبی برای زندگی خودتان باشید. 
 
اگر بخشش احساسات خوب خود را فراموش کنی 
همان طور که انسانهایی که از لحاظ اقتصادی در شرایط خوبی می باشند به دیگران کمک می کنند و در این مسیر احساس خوبی سر تا سر وجودشان را فرا می گیرد، شما نیز می توانید احساسات خوب و افکار مثبت را به دیگران القا نمایید و به جای آن که با صحبت کردن در مورد مشکلات به دیگران انرژی منفی تزریق نمایید می توانید هنگام صحبت کردن با دیگران در مورد تجربیات مثبت و سازنده صحبت نمایید این امر برای شما دو فایده دارد اول آن که موجب می شود شادی را به دیگران تزریق نمایید و مانند یک نیکوکار احساس خوبی را در وجود خود حس نمایید و دوم آن که موجب می شود دیگران خاطره خوبی در ذهنشان در برخورد با شما نقش ببندد و از بودن در کنار شما لذت ببرند. 
 
اگر هدفی را که دوست نداشته باشی دنبال کنی 
آیا تا به حال درباره هدفی که در زندگی برای خود انتخاب کرده ای فکر کرده ای؟راستی هدف زندگی شما چیست؟ در زندگی به دنبال چه هستی؟ در زندگی برای چه چیزی می جنگی؟ آیا هدف شما ارزش سختی های بسیار را دارد؟ آیا هدف شما به رشد شما کمک می کند؟ آیا هدفت را خود برگزیده ای یا دیگران و جامعه این هدف را برای شما بر گزیده اند. پس بنشین و اهدافت را مرور کن. 
 
اگر رنگ لباستان برای دیگران تکراری  شده است 
راستی تا چه اندازه به خود اهمیت می دهی، تا چه اندازه رنگ لباستان و رنگ افکارتان تغییر می کند، راستی به دنبال تغییر لباس برای خود هستییا اصلا برایت مهم نیست؟ راستی کودک درون شما که به دنبال تغییر لباس و پوشیدن چیز های جدید است زنده است یا خیر؟ اگر می خواهی روزهای متفاوتی از همدیگر داشته باشی پس فکر های متفاوت، لباس های متفاوت و غذای متفاوتی برای خود انتخاب نما تا روحیه ای متفاوت داشته باشی.
 
اگر با افراد مثبت اندیش آشنا نشوی 
انسان نیازمند آن است که با افرادی که تفکری مثبت در مورد خود و اطراف دارند ارتباط برقرار نماید تا در هنگامی که از لحاظ روحی در سطح مناسبی نمی باشد بتواند با صحبت کردن با آنان و به دست آوردن تفکر مثبت از روحیه ای مناسب برخوردار شود و از انرژی حاصل از این ارتباط لذت ببرد. از آن جایی که در کار با این نوگلان آسمانی این امکان است که فرد احساس افسردگی و خستگی کند. ارتباط با افراد مثبت اندیش موجب ایجاد روحیه ای جدید می شود و فرد را از خستگی رهایی می بخشد. هم چنین این افراد می توانند مشاوران خوبی در هنگام بروز مشکلاتباشند و به فرد این اطمینان خاطر را می دهند که در زمان مشکلات می توان به آنان اطمینان نمود.
 
اگر وجود خودت را از صفات ناپسند دور نکنی 
حسادت، کینه، انتقام جویی عواملی اند که موجب می شود فرد در تنش و اضطراب به سر ببرد و این عوامل سلامت روانی را از فرد سلب می نماید. صفاتی هم چون دوستی، بخشندگی، همکاری و بخشش، روحیه انسان را سرشار از امید و شادمانی می کند. مربی گرامی آموزش به این نوگلان آسمانی نیازمند فداکاری هایی است که نیازمند آن است که در وجود خود بذر دوستی همکاری، بخشش را بکاری تا وجودت سرشار از شادی شود. 
 
اگر احساساتت در گرو دیدگاه و باور دیگران باشد  
افرادی را می شناسم که همیشه تحت تاثیر اطرافیان خود هستند و احساس خوشبختی آنان در گرو دیدگاه و نظر دیگران قرار دارد. در صورتی که دیگران آنان را تحسین نمایند احساس خوبی دارند و در صورتی که دیگران آنان را انتقاد نمایند خیلی سریع احساس فرسود گی می کنند. در یک کلام اعتماد به نفس آنان در گرو دیدگاه و نظر دیگران می باشد. همیشه این نکته را مدنظر خود قرار دهید که هر فردی بسیار کوچکتر از آن است که آرامش شما را بر هم زند. 
 
اگر باور مثبت در خود پرورش ندهی  
یکی از عواملی که در روحیه مثبت تاثیر بسیار زیادی دارد، باور مثبت می باشد، افرادی که باور مثبتی دارند از روحیه بسیار بالایی برخوردار هستند کسی که روحیه مثبتی دارد همواره به دنبال پیشرفت و طی کردن موفقیت آمیز زندگی است. اما کسی که افکار منفی دارد همواره واژه های منفی چون نمی توانم، نمی شود، سخت است، پول ندارم، قادر نخواهم بود را به کار می برد.
 
اگر بر ذهن خود تسلط نداشته باشی 
ذهن مانند ظرفی است که باید ورودی های آن در دست شما باشد. نگذاریم اوقات و افکار منفی در ذهن  ما جای بگیرند. همیشه و در همه حال ظرف ذهنمان سرشار از افکار مثبت باشد و خاطرات و تجربیات مثبت را در ظرف ذهن خود قرار دهیم. 
 
اگر به دنبال فرصت برای رشد نباشی 
آری توقف موجب می شود که فرد احساس فرسودگی کند و زندگی تکراری را برای خود ایجاد نماید. سعی کن در همه اوقات مسیرهای جدیدی را مدنظر خود قرار داده تا روزهای تکراری کمتری داشته باشی. انرژی حاصل از این تنوع را در خود تزریق نما و با روحیه ی جدید و شاد کمک بیشتر و موثرتری به این نوگلان آسمانی داشته باش.
 
اگر زندگی را ساده نگیرید 
عده ای افراد زندگی را برای خود بسیار سخت می گیرند به این معنی که اهدافی را برای خود در نظر می گیرند که امکان دسترسی به آنان بسیار سخت است و در انجام کارها علی رغم تلاش بسیار زیاد هیچ گاه از خود راضی نمی باشند و همواره خود را مورد سرزنش قرار می دهند. این امر موجب می شود که فرد هیچ گاه احساس شادی و رضایت خاطر را تجربه نکند و به رضایت قلبی  دست نیابد. مربیان گرامی همواره باید این نکته را مدنظر خود  قرار دهند که توقعات سخت و غیر قابل دسترسی از خود در آموزش این کودکان نداشته باشند.    
 
اگرکاری که انجام می دهید مورد علاقه تان نباشد 
بسیاری از افراد را دیده ام که به خاطر شرایط محیطی به کاری مشغول هستند که از شغل خود راضی نمی باشند. این مورد باعث می شود که فرد احساس افسردگی کند و در انجام کار از کارایی بالایی برخوردار نباشد در حالی که اگر در شغل دیگری قرار می گرفتند بسیار موفق عمل می نمودند پس مربی عزیز در صورتی که به آموزش این کودکان علاقه ای نداری شغل خود را تغییر ده 
 
به دنبال ایجاد تغییر نباشی 
تغییر و ایجاد یک زندگی شاد و لذت بخش نیازمند هیچ گونه امکاناتی نمی باشد و تنها نیازمند این آگاهی است که فرد بداند خودکشی تنها این نیست که یک نفر از لحاظ جسمی به زندگی خود پایان دهد فردی که به وضعیت روحی خود توجه نمی کند و به سلامت روان خود نمی پردازد نیز به خودکشی روحی خود پرداخته است.

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.