کتاب ها و مقالات منتشر شده توسط مرکز اوتیسم اصفهان

عنوان کتابهای منتشر شده توسط مرکز اوتیسم اصفهان به همراه شمایی از این کتاب ها و شرح مختصر آن ها را در زیر خواهید دید:

1- عنوان کتاب: راهنمای آزمون تشخیصی اوتیسم گیلیام (نسخه فارسی)

نویسندگان:دکتر سید جعفر احمدی،طیبه صفری،منصوره همتیان و زهرا خلیلی

2- عنوان کتاب: مداخله ی رفتاری در افراد مبتلا به اختلالات طیف اوتیسم

 نویسندگان:طیبه صفری زهرا خلیلی و. منصوره همتیان

3- عنوان کتاب: کتاب داستان اجتماعی

مترجمین: طیبه صفری، زهرا خلیلی، منصوره همتیان

4- عنوان کتاب: مبانی برنامه ریزی آموزشی کودکان دارای اتیسم

نویسندگان: طیبه صفری، زهرا خلیلی، منصوره همتیان

عنوان مقالات منتشر شده را در زیر خواهید دید:

  1. احمدي. سيد جعفر، صفري. طيبه، همتيان.منصوره، خليلي . زهرا (1390) .بررسي شاخص هاي روان سنجي آزمون تشخيصي اوتيسم (گارز)  
  2. احمدي. سيد جعفر، صفري. طيبه، همتيان.منصوره، خليلي . زهرا (1391).اثربخشي روش تحليل رفتار کاربردي بر علايم اوتيسم 
  3. احمدي. سيد جعفر، صفري. طيبه، همتيان.منصوره، خليلي . زهرا (1392). افزایش رفتار اجتماعی در کودکان اوتیستیک:مقایسه روش بازی نقش و تحلیل رفتار کاربردی
  4. رضایی، دهنوی صدیقه (1390).بهزیستی روانشناختی کودکان مبتلا به اوتیسم و مادران آنها و عوامل موثر در ان. پایان نامه دکترا
  5. رجبی،فهیمه (1392 ).تاثیر تمرینات پایه ژیمناستیک بر مهارت های حرکتی کودکان اوتیستیک.پایان نامه کارشناسی ارشد.
  6. سامی، فهیمه ( 1392).تاثیر 12 هفته تمرین یوگا بر تعادل ،انعطاف پذیری،قدرت و استقامت عضلانی پسران 8تا15ساله مبتلا به اختلال اوتیسم..پایان نامه کارشناسی ارشد
  7. فردوسی ،ندا(1392).بررسی تاثیر روش گفتاردرمانی آواز آهنگین بر کودکان اوتیستیک7تا10ساله پسر فارسی زبان. پایان نامه دکترا
  8. گشول ، مجتبی (1392). اثربخشی تعامل هدایت شده ی دانش اموزان اوتیسم(با عملکرد بالا) با همکلاسی و معلم در مدارس عادی بر کاهش نقایص ارتباطی و اجتماعی این دانش اموزان :بررسی تک ازمودنی .پایان نامه کارشناسی ارشد
  9. صابری ، جواد(1391). تاثیر برنامه گروهی فرزندپروری مثبت بر میزان کاهش استرس والدگری مادران دارای کودکان اختلالات طیف اوتیسم. 
  10. بررسی مقایسه ای ترس از ارزیابی منفی در همشیرهای کودکان با و بدون اختلال طیف اتیسم. محسنی اژه ای. علیرضا ، قمرانی. امیر ، عرب بافرانی. حمیدرضا ، وکیلی زاده. ناهید(1394) پذیرش شده در هفتمین همایش بین المللی روان پزشکی کودک و نوجوان.
  11. اثربخشی مداخله گروهی بر آگاهی حسی/شناختی و تعامل اجتماعی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم. عرب بافرانی، حمیدرضا؛ محسنی اژیه ای، علیرضا؛ صفری، طیبه؛ یلمه، معصومه؛ صابری، جواد (1394)پذیرش شده در هفتمین همایش بین المللی روان پزشکی کودک و نوجوان.
  12. اثر بخشی برنامه فرزند پروری مثبت بر افسردگی،انزوای اجتماعی و سلامت روان مادران دارای کودکان طیف اتیسم. صابری، جواد ؛ عرب بافرانی، حمیدرضا ؛ صفری؛ طیبه ، خلیلی؛ زهرا(1394) پذیرش شده در هفتمین همایش بین المللی روان پزشکی کودک و نوجوان
  13. اثر بخشی آموزش فرزند پروری مثبت بر خلق ،پذیرندگی و انعطاف پذیری مادران دارای کودکان طیف اتیسم. صابری، جواد ؛ عرب بافرانی، حمیدرضا ؛ همتیان، منصوره؛ خلیلی، زهرا ؛ یلمه ، معصومه. پذیرش شده در هفتمین همایش بین المللی روان پزشکی کودک و نوجوان
  14. خدا بخشی ، مهدی (1393) مقایسه تاثیر آموزش مبتنی بر نظریه ذهن و یکپارچگی حسی بر عملکرد ذهن خوانی و عصب روان شناختی کودکان مبتلا به اختلالات طیف اتیسم (پایان نامه دکتری )
  15. سید جعفر احمدی ، مجتبی گشول، طیبه صفری، منصوره همتیان، زهرا خلیلی(1395). اثر بخشی استفاده از رایانه بر یادگیری مفاهیم پیش نیاز ریاضی و دیگر مفاهیم شناختی در کودکان دارای اختلال اتیسم.
  16. اسحاقی حسن ابادی، رسول (1394). آموزش الکترونیک برای خانواده های کودکان اتیسم با رویکرد مهندسی دانش.
  17. حاجی ابوالحسنی نرگانی، زهرا (1394). بررسی تاثیر آموزش موبایلی مهارت های والد گری بر اضطراب مادران و علایم کودکان اتیستیک مراکز منتخب اتیسم اصفهان.
  18. دکتر تذهیبی مهدی، همتیان منصوره. سال 1393. اپیدمیولوژی اتیسم در اصفهان. چهاردهمین کنگره کشوری پرستاری مغز و اعصاب کودکان ایران.
  19. نیک بخت راحه، سال 1396. بررسی رابطه استرس والدگری و استیگما بر ابعاد تعاملات والد-فرزند در مادران کودکان اتیسم شهر اصفهان.
  20. علیزاده مرضیه، سال 1395. رابطه بین کارکردهای اجرایی و ضریب هوشی با تعاملات اجتماعی و پیشرفت تحصیلی در کودکان اتیسم با عملکرد بالا.
  21.  رشیدی سمیه، سال 1395.بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر افزایش مهارت های اجتماعی و کاهش رفتارهای تکراری کودکان با اختلال اتیسم.
  22. رضایی آرزو، سال 1395. بررسی اثربخشی آموزش تنظیم هیجان بر مهارت های گفتاری، شناخت اجتماعی و عملکرد اجرایی در کودکان با اختلال طیف اتیسم.
  23.  خلیلی زهرا، سال 1396.اثربخشی نمایش درمانی بر روی مهارت های اجتماعی، بازشناسی هیجانی و حافظه شنیداری کودکان دارای اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا.
  24. حبیبی زهرا، سال 1396. اثربخشی نمایش درمانی بر روی مهارت های اجتماعی و فراخنای حافظه کودکان دارای اختلال طیف اتیسم با عملکرد بالا.
  25. خدادادی نفیسه، سال 1396. رابطه بهزیستی ذهنی توانایی حل مساله حمایت اجتماعی با کیفیت زندگی مادر کودک اتیسم.

 

1396
بهمن
4
چهارشنبه 4 بهمن 1396
2018
January
24

کتاب ها

  امروزه توجه به درمان و توان بخشی کودکان مبتلا به اختلال طیف اتیسم اهمیت زیادی پیدا کرده است زیرا با به کارگیری فنون و روش های درمانی جدید می توان این کودکان را به گروه همسالان نزدیک کرد. استفاده ی به موقع از منابع آموزشی که مداخله ی به هنگام نامیده می شود و دارای سطوح مختلفی است برای ارتقا سطح توانمندی های کودک و تامین بهداشت روانی خانواده لازم و ضروری است.

راهکارهايي براي آموزش کودکان اوتيسم

اوتيسم چيست؟

یکی از مهمترین مهارتهای مورد نیاز ما، آموزش دستشویی رفتن کودکان به طور مستقل و موفق می باشد. لباسهای خیس و کثیف و عدم بهداشت دستشویی می تواند نقش مهم و معنی داری در تعاملات اجتماعی داشته باشند. طبق تحقیقات انجام شده، عموماً بیشترین مشکل افراد اوتیسم در آموزش دستشویی رفتن است. بسیاری از روش هایی که برای آموزش توالت به بچه های اوتیسم استفاده می شود، مناسب نیستند. بنابراین برای آموزش توالت رفتن راه هایی وجود دارد که تأثیر آنها به اثبات رسیده است.

در سال 1993، ماريلين و درك، پروژه ای تحقيقاتي را كه نگاهي به توانايي رياضياتي بچه هاي اوتيسمي داشت، در منطقه دوندين شروع كردند. انگيزه اين كار تجربيات ماريلين در مؤسسه دونالد بيزلي بود؛ جايي كه براي چندين سال، او با تعدادي از كودكان و والدينشان درگير بود.اين تحقيق با همت آدرين تام كينزاز مدرسه زنده ياد سارا كوهن انجام شد. در همان اولين سال، اوكار با کودکان دبستاني را شروع کرده، به بررسي و چگونگي انجام آن پرداخت.وی ارزيابي متناسبی به همراه برنامه رياضيات مدرسه تهيه نمود؛ كه به طور معمول در بين مدارس ابتدايي نيوزلند مورد استفاده قرار گرفت.

تکنيک های آموزشی – رفتاری برای کودکان در خودمانده

مقدمه مترجم