پت درمانی برای کودکان مبتلا به اتیسم

حمیدرضا عرب
انتخاب یک حیوان خانگی مانند (سگ) ممکن است هزینه بر به نظر برسد، اما این سرمایه گذاری روی فرزند شما می تواند تفاوت زیادی در کیفیت زندگی او ایجاد کند. سگ های آموزشی با سگ های خدماتی متفاوت هستند . راهکارهایی جهت انتخاب یک حیوان خانگی (سگ ) را شرح می دهیم .
خلق و خوی سگ را در نظر بگیرید: خلق و خوی سگی که انتخاب می کنید مهم است. کودک شما باید به سگ اعتماد کند تا با او ارتباط برقرار کند! سعی کنید سگی را انتخاب کنید که دارای روحیه آرام و بسیار ملایم و صبور باشد. یک سگ هیجان‌انگیز و پرهیاهو ممکن است برای کودک اوتیستیک طاقت‌فرسا باشد. در حالت ایده آل، سگی را انتخاب کنید که به راحتی تربیت می شود تا یاد بگیرد که به شیوه ای مناسب نسبت به فرزند شما واکنش نشان دهد.
اگر کودک شما کلامی است، سگ باید یاد بگیرد که از دستورات او اطاعت کند. به فرزند خود آموزش دهید که چگونه سگ را دستور پذیر کند و ارتباط برقرار کند .
برای یک کودک غیرکلامی، سگ یک همراه حمایت کننده و آرامش بخش خواهد بود. هنگامی که آنها مدتی را با هم سپری کردند، سگ شروع به یادگیری نکات ظریف، تیک ها و عاداتی می کند که کودک شما دارد و بر اساس آنها به جای دستورات کلامی با او تعامل برقرار می کند. در هر صورت، انتخاب یک سگ تربیت پذیر مهم است!
برای کودکی با تون عضلانی کم بسیار مهم است سگی را انتخاب کنید که سطح انرژی او با کودک شما مطابقت داشته باشد،
نژاد سگ را در نظر بگیرید ممکن است قبلاً یک نژاد خاص را در ذهن داشته باشید. اما به غیر از نژاد خاصی که می خواهید به خانه خود بیاورید، چندین چیز وجود دارد که باید در نظر بگیرید. شما باید به نیازهای خاص فرزندتان توجه زیادی داشته باشید. به عنوان مثال، اگر آنها آلرژی دارند، ممکن است از سگی که به نظافت زیادی نیاز دارد اجتناب کنید.
نیازهای فرزندتان را در نظر بگیرید و سپس به موارد زیر فکر کنید: • خلق و خوی سگ • اندازه سگ • نیازهای سگ. اگر کودک شما به حمایت حسی بیشتری نیاز دارد، سگ بزرگتر بهتر است. اگر کودک شما روی کالسکه یا صندلی است، بهتر است یک سگ کوچکتر تهیه کنید .
تاریخ بازی داشته باشید برای فرزند شما و سگ بسیار مهم است که با هم ارتباط برقرار کنند! برای اینکه ببینید آیا فرزندتان وسگی انتخاب کرده اید با هم تطابق خوبی دارند، می‌توانید یک تاریخ بازی تنظیم کنید تا ببینید آنها چگونه با یکدیگر تعامل دارند.
نتیجه اگر کودک اوتیستیک شما به حمایت بیشتری نیاز دارد، یک سگ مهربان، دوست داشتنی و مراقب می تواند دقیقا همان چیزی باشد که او به آن نیاز دارد.

1400
دی
13
دوشنبه 13 دي 1400
2022
January
3

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.