به مناسبت روز جهانی اتیسم

با دیدگانی سرشار از امید و قلب هایی اکنده از شوق ، بهاری را در آغوش کشیده ایم که به مهربانی و عطایش ایمان داریم . پس از دو سال سخت و طاقت فرسا در نبردی نابرابر با ویروس کرونا ، اکنون به این بهار امید ها و آرمان هایمان را پیوند زده ایم . در این دو سال که گذشت محدودیت هایی به ما تحمیل شد ناخواسته و ناخواستنی ، اما شاید یک درس بزرگ برای تمام مردم جهان به همراه داشته باشد و آن چیزی نیست مگر درک بهتر یکدیگر و بالاخص افرادی که با ناتوانی ها و محدودیت هایی پای به جهان می گذارند که هرگز مورد انتظار نبوده و نمی باشد . افرادی که با اختلال اتیسم متولد می شوند از جمله این افراد هستند که به دلیل مشکلات حسی و رفتاری متعدد به خودی خود ، دشواری هایی بی شمار در پیش دارند . بدون درک و حمایت چه بسا این دشواری ها صد چندان شده و زندگی برای این افراد و خانواده هایشان ناممکن خواهد بود .
روز جهانی اتیسم در آوریل هر سال با هدف افزایش آگاهی در مورد اتیسم در سرتاسر جهان بر گزار می شود . این روز توسط سازمان ملل در 18 دسامبر 2007 تعیین شد و برای اولین بار در سال 2008 بر گزار شد . در این روز اشاره می شود که تشخیص زود هنگام و اقدامات تحقیقاتی و مداخله ای مناسب برای توسعه و پیشرفت افراد آسیب دیده از اهمیت حیاتی بر خور دار است . همه کشورهای عضو سازمان ملل تشویق می شوند تا از طریق اجرای اقدامات مختلف آگاهی خود را در مورد اتیسم افزایش دهند به این امید که وضعیت افراد اتیستیک در جامعه بهبود یابد .
تمرکز متخصصان و اندیشمندان در سالهای پیش رو و در جهان پسا کرونا بر آموزش در محیط کار ، رفع چالش ها و ایجاد فرصت های بیشتر برای افراد اتیستیک در راستای تحقق این هدف است که افراد اتیستیک هم مثل سایر انسانها فرصت رشد و شکوفایی ، برخورداری از آموزش حرفه ای و پرورش استعداد های خود را داشته باشند و هر چه بیشتر در جامعه ادغام شده و زندگی عادی تری را در پیش رو داشته باشند . از آنجا که کمی و کاستی ها ، مشکلات و نداشته ها بر همه عیان و غیر قابل انکار است و اگر چه مشکل ها بسیار است و موانعی سخت در پیش رو اما همه کسانی که در این حوزه دستی بر آتش دارند می بایست نقش هر چند کوچک خود را ایفا کنند تا افراد اتیستیک هم بتوانند فعالیت های حرفه ای و زندگی شغلی مناسب خود را یافته و آموزش های لازم را دریافت نموده و آینده خود را به بهترین نحو بسازند . به امید سالی نیکو و سراسر صلج و آرامش برای تمام مردم جهان روز جهانی آگاه سازی اتیسم را گرامی می داریم .

1401
فروردین
27
شنبه 27 فروردين 1401
2022
April
16

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.