آموزش مهارت هاي اجتماعي

دانش آموزان مبتلا به اتيسم اغلب مشکلات عديده اي در برخوردهاي اجتماعي دارند که اين يکي از ويژگي هاي اساسي آنهاست. اين کودکان تجربة بسيار متفاوتي از دنيا نسبت به ديگر افراد دارند. وقتي ما در موقعيت هايي اجتماعي قرار مي گيريم، به شدت به تجربيات خودمان وابسته هستيم براي اينکه تصميم بگيريم در اين موقعيت چگونه عمل کنيم و به ديگران پاسخ دهيم. اين تجربه به اشتراک گذاشته شده ، اساس توانايي احساس ما و درک ديگران است. اين دانش آموزان اغلب در مورد تفاوتهاي ظريف حالات چهره يا عکس العمل هاي دست و پا به هنگام صحبت کردن آگاهي ندارند ؛حرکاتي که باعث مي شود تا ما در عکس العملهاي مان در برخورد با ديگران از آهنگ خوبي برخوردار باشيم . يک ابرو بالا انداختن باعث مي شود تا ما عنوان و موضوع مکالمه را تغيير دهيم يا يک حالت خشک ، نشانه اي است براي ما تا از کنار شخصي به آرامي دور شويم. عکس العمل دانش آموزان مبتلا به اوتيسم ما اغلب اوقات غير قابل بررسي يا خيلي بي ادبانه و فضولي به نظر مي رسد.
اغلب گفته مي شود که دانش آموزان مبتلا به اوتيسم به ديگر افراد علاقه اي ندارند اما ما افرادی اوتيسمي را مي شناسيم که در يادداشتها و خاطرات خود نوشته اند که آنها اغلب تنها هستند ، بويژه وقتي که به سن بلوغ مي رسند و بزرگ مي شوند و تشخيص مي دهند که آنها اشخاص مناسبي براي دوستي نيستند و نمي توانند براي همسالان خود شادي به وجود آوردند و باعث خوشحالي آنها شوند .

کودک مبتلا به اوتيسم نياز به آموزش دارد . ما بعضي حالتهاي رسمي که آنها خود به خود یاد نگرفته اند را به طور مستقيم آموزش مي دهيم . دانش آموز مبتلا به اوتيسم نياز بيشتري به آموزش مستقيم دارد ، تا ياد بگيرد چگونه رفتارهاي لازم را انجام دهد . البته ،کار مشکلي است که ما همة ظرايف قوانيني که در دنياي اجتماعي وجود دارد را به آنان ياد بدهيم . به هر حال ، ما نياز داريم اين قوانين را به صورت واضح و ساده براي او هجي کنيم و اگر نياز باشد ، براي او بنويسيم .

1401
بهمن
10
دوشنبه 10 بهمن 1401
2023
January
30

افزودن دیدگاه جدید

Plain text

  • تگ‌های HTML مجاز نیستند.
  • نشانی صفحه‌ها وب و پست الکترونیک بصورت خودکار به پیوند تبدیل می‌شوند.
  • خطوط و پاراگراف‌ها بطور خودکار اعمال می‌شوند.
سوال امنیتی
سوال زیر برای جلوگیری ارسال اسپم می باشد، لطفا به آن پاسخ دهید. با تشکر
CAPTCHA ی تصویری
کاراکترهای نمایش داده شده در تصویر را وارد کنید.